سعید سمیعی saaid.samiei


سعید سمیعی saaid.samiei
وبلاگی شامل : مقالات مهندسی عمران - ادبیات - جغرافیا- مسائل تاریخی و اجتماعی
خانه ای با مصالح پایدار و ارزان قیمت

 

 

فضاهای داخلی خانه اغلب باز و بدون دیوار طراحی شده است. مسیر چرخش و بخش های مختلف حول فضای خالی میانی شکل گرفته اند، کف طبقات در هر سو بر یکدیگر مشرف اند و حرکت دید و نور را در خانه تسهیل می کنند.
 

 
راه پله ای که حول فضای مرکزی می چرخد، موجب می شود اتاق ها با تغییر طبقات به تدریج در فضای خانه پدیدار شوند. جابجایی ترازها در مقطع باعث شده تا نمای ساختمان در خیابان به سایه بان شبیه شود.
 

این طراحی درواقع تجدید نظری است درچینش و نظم کارکرد، دراین خانه فضاهای باز نیز تعبیه شده است. در طراحی خانه میله ای صرفه جویی اقتصادی با خرید زمینی کوچک و انتخاب مصالحی پایدار و ارزان قیمت تحقق پیدا کرده است. استفاده از روکش آلومینیومی، چوب خام و آهن زنگ زده ی قابل بازیافت در نمای خارجی ساختمان هم به کاهش هزینه ها بسیار کمک کرده است.
 

طراحی منحصر به فرد این ساختمان باعث ایجاد شگفتی و تعجب در میان ساکنین شهر تورنتو شده است. 
..

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی ، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی ، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی. خدایا با نام و یاد تو و برای رضای تو ، در این وبلاگ سعی خواهم كرد تا در حد توانم از آنچه در قالب فكر و اندیشه و دانش فنی و .... به من عطا فرموده ای ، به دیگران انتقال دهم . بدون شك ادامه این راه جز با یاری تو میسر نخواهد بود


صفحات مخصوص

وبلاگ های دیگر

<-BlogCustomBlock>

طراح قالب : گروه کامپیوتر